Feedback

Maling af støbeplade

Oprettet d. 09. juni 2018 af Lone Stilling Karlsen

Hegnet mellem mig og min nabo skal udskiftes på grund af råd. Det består af krydsfinerplader og pyntelister, der er malet med heldækkende træbeskyttelse. Vi bor i en rækkehusbebyggelse og det nye hegn skal have samme udseende som det gamle.

Vi er blevet foreslået at anvende støbeplader i stedet for krydsfinerpladerne, da de angiveligt skulle holde længere (?). Støbepladerne skulle da behandles med en oliegrunder og derefter en dækkende træbeskyttelse.

Familiens tømrer mener der kan være problemer med at få malingen til at hæfte på støbepladerne. Et andet sted i bebyggelsen ser det ud til
der er anvendt støbeplader og der hæfter malingen ikke.

Jeg har prøvet at søge på nettet. Det ser ud til at der er flere typer af støbeplader og det der adskiller dem, blandt andet er den overfladebehandling de har fået forskellig. Oliehandling eller film er de typer jeg er stødt på. Der er forslag om at affedte støbeplade inden bemaling eller slibe den grundigt inden bemaling, autolakere den m.m

Pladerne skal males af os selv, hjemme i vores have. Jeg er ikke interesseret i at slibe i dagevis for at få malingen til at hæfte, men selvfølgelig er det ok med noget slibearbejde. De almindelige krydsfinerplader kan - så vidt jeg har forstået- grundes og males uden slibning (?)

Mine spørgsmål : 1) Hvilken typer af støbeplader skal vi købe, hvis vi skal kunne male på dem ? 2) Hvilke type af grunder skal anvendes ? 3) Hvilken typen af træbeskyttelse skal anvendes ?

mvh Lone

Dette indlæg er blevet set 224 gange

RE: Maling af støbeplade

Besvaret d. 11. juni 2018 af Kuno Bonne

Støbeplader er udført med en afvisende overflade, netop for bedre at kunne afvise vand og fugt, fx ved støbeopgaver. Der er derfor mig bekendt ikke muligt at male støbeplader så det holder.

Man kan male dem på flere måder, fx med en træbeskyttelse mv., men det vil ikke holde i længden, da de jo er lavet til et andet formål.

Var dette indlæg nyttigt?

RE: Maling af støbeplade

Besvaret d. 26. juni 2018 af GAMELOUNGE

Spam fjernet af webmaster

Var dette indlæg nyttigt?

image description

OPret GRATIS malerOPGAVE

- Og modtag op til 3 tilbud

Svar på spørgsmål

help

Bemærk! Dit IP nummer (54.80.93.19) registreres i vores database.

Vilkår for anvendelse