Feedback

Fototapet på glasvæv

Oprettet d. 22. september 2014 af Maja Buch

Jeg har købt et stort fototapet-billede som skal op på en væg med glasfiber. Hvordan gør jeg det? Kan det sættes op direkte på glasfiberen eller skal der noget på inden?
Mvh Maja

Dette indlæg er blevet set 1187 gange

RE: Fototapet på glasvæv

Besvaret d. 30. september 2014 af Malermester - Peter Rafn Christensen

Hej Maja.

Jeg ved ikke om det er aktuelt nu. Eller om du har fundet en løsning.

Mener du glasfilt? :)

Hvis der er glasfilt på væggene, og det sidder ordentligt, så ville jeg egentlig bare lige slibe det over med en fin sandpapir, for lige at tage de små "knotter" der eventuelt kunne sidde på den.

Hvis det er glasvæv (hvor der er et vævet mønster i), så tror jeg du kommer til at se strukturen igennem. Hvis det sidder godt fast, ville jeg spartle det en gang med en medium sandspartel, slibe, grunde, og så sætte fototapetet op.

Generelt skal du være opmærksom på bunden, hvis fototapet stiller så store krav, som jeg tror det gør.

Alt kan ses under det, ligesom glasfilt. Så bunden skal være meget fin, for at opnå det bedste resultat.

Held og lykke med projektet. :)

Med venlig hilsen

Malermester Peter Rafn

Var dette indlæg nyttigt?

EKSPERTSVAR

Malermester Peter Rafn Christensen

8900, Randers C

Har besvaret 19 spørgsmål

Endnu ingen kundevurderinger.

½-1 stjerne kommer fra besvarelser i malerspørgeforum.

Besvaret d. 30. september 2014 af Maja Buch

Mange tak for hjælpen. Desværre var det glasvæv der er på, så jeg må igang med spartlen ;-)

Mange tak for hjælpen. Desværre var det glasvæv der er på, så jeg må igang med spartlen ;-)

Besvaret d. 30. september 2014 af Malermester - Peter Rafn Christensen

Okay Maja.

Igen du skal være opmærksom på at foto tapet nok kræver en meget fin overflade. Det er normalt noget vi malere bruger meget lang tid på og er meget nøje med. Så ved ikke om det er noget du selv kan. Desuden skal du måske regne med 2 gange spartel hvis du ikke er så erfaren i at fuldspartle. Du skal i hvert fald have tilpas lagtykkelse på til at kunne slibe dig til en jævn flade. Og så er det vigtigt at du grunder den spartlede og slebne overflade med en microdispers, eller vil limen både tører for hurtigt for dig, og du opnår ikke en særlig god vedhæftning. :)

Skriv hvis du har andre spørgsmål om noget enten her eller på min facebook side. Da jeg ikke altid tjekker her :)

EKSPERTSVAR

Malermester Peter Rafn Christensen

8900, Randers C

Har besvaret 19 spørgsmål

Endnu ingen kundevurderinger.

½-1 stjerne kommer fra besvarelser i malerspørgeforum.

image description

OPret GRATIS malerOPGAVE

- Og modtag op til 3 tilbud

Svar på spørgsmål

help

Bemærk! Dit IP nummer (54.224.202.184) registreres i vores database.

Vilkår for anvendelse