Feedback

Maling af indvendige kanaldøre

Oprettet d. 20. juli 2014 af Jeanette

Hej vil male mine indvendige kanaldøre
Og har noget maling stående som jeg vil høre om jeg kan bruge
Grunder Flugger iso primer finish mat og som overflade flugger flutex 7s mat
Begge er brugt til panellofter mener jeg
Mvh jeanette

Dette indlæg er blevet set 1107 gange

RE: Maling af indvendige kanaldøre

Besvaret d. 28. juli 2014 af Malermester - Peter Rafn Christensen

Hej Jeanette.

Nej du kan ikke bruge de to produkter :) (Eller det kan du i princippet godt, men resultatet er ikke at foretrække)

Grunden til at du har fået dem til lofter, er at man sjældent har samme slid på lofter, som på døre. Iso primeren, er mod gennemslag, da der tit på lofter vil opstå gennemslag enten fra træet selv, sod eller nikotin. Derfor spærre man dette med iso primeren. 7S´eren er normalt en vægmaling i glans 7, så den forstår jeg ikke helt de har givet dig, da jeg ville have foreslået en træmaling i glans 5, hvilket man også bruger som mellemmaling, eller slutmaling (Dog er den noget mere modtagelig overfor snavs, når den står i en glans 5).

Du skal bruge en akrylemalje, eventuelt en hæfteprimer, hvis dine døre er fabriksmalede.

Fremgangsmåden vil være:

- Afvask i grundrens
- Afvask i rent vand
- Slibe overfladen med en korn 180
- Aftørrer overfladen med en hårdt opvredet klud for at fjerne støv
- Eventuelt male første gang med en hæfteprimer - Hvis malingen "trækker" sig på overfladen, og danner små områder hvor malingen ikke hæfter, så skal du vaske det af, og så kræves der en hæfteprimer, så prøv på et lille stykke først.
- Male 1-2 gange med en akrylemalje i ønsket glans, normalt 40, men de fåes også højere.

Flugger har forskellige emaljer. Easy finish serien er en fed emalje, der kan ligges på et i et forholdsvis tykt lag uden at "løbe", men med en knap så robust overflade som dens "fætter" high finish serien, som har en rigtig robust overflade, men kræver lidt mere erfaring at male med, ellers løber den for dig.

>Håber det hjælper dig. :)

Var dette indlæg nyttigt?

EKSPERTSVAR

Malermester Peter Rafn Christensen

8900, Randers C

Har besvaret 19 spørgsmål

Endnu ingen kundevurderinger.

½-1 stjerne kommer fra besvarelser i malerspørgeforum.

image description

OPret GRATIS malerOPGAVE

- Og modtag op til 3 tilbud

Svar på spørgsmål

help

Bemærk! Dit IP nummer (54.225.39.142) registreres i vores database.

Vilkår for anvendelse