Feedback

RE: Maling af en lejlighed

Oprettet d. 02. april 2014 af Kuno Bonne, malerbasen.dk

Hej Jemima,

Jeg kan lige give dig et billede af hvad jeg i hvert fald bedst kan lide at arbejde med :o)

Til afdækning syntes jeg det er mest praktisk at bruge afdækningspap på brede ruller. Det bliver ikke statisk som plastik, og det er rimelig slidstærkt - den kræftige er selføgelig stærkest. Man skal dog altid være forsigtig med stiger og værktøj mv, alligevel, for kommer der et lille hul, så kan du være næsten helt sikker på at den ene lille malerplet du taber, nok skal lande lige netop der :o)

Lad være med at grise unødigt bare fordi der er dækket af. Man træder rundt i det, og det er hverken behageligt eller praktisk.
Hold rent og god orden så du ikke mister lysten til at være der - og musik kan også løfte humøret.

Til vægge og lofter skal du bruge en god rulle på at skaft. Så slipper du for at løbe op og ned af stiger, og bukke dig op og ned for at dyppe i maling.

Til træværk og rør bruger jeg helst en rund 30 mm pensel - men det er lidt forskelligt hvad malere vælger så prøv dig frem.

Hvis du skal male mange døre er det en fordel først at rulle malingen på (en dørside af gangen) og så bagefter forslette valsens mønster med en glat pensel. Det skal dog gå rimeligt hurtigt, da overfladen ikke må tørre det mindste inden. Man forsletter altid i alle længderetninger - altså altid i træårenes retning, for at underbygge træets oprindelige struktur.

Men husk nu..
Du kan altid få 3 tilbud her på http://www.malerbasen.dk/ hvis du hellere vil slippe for alt besværet..
Danmarks største malersite, med mere end 1300 organiserede malere i databasen :o)

Dette indlæg er blevet set 0 gange

image description

OPret GRATIS malerOPGAVE

- Og modtag op til 3 tilbud

Svar på spørgsmål

help

Bemærk! Dit IP nummer (54.156.47.142) registreres i vores database.

Vilkår for anvendelse