Feedback

Limfarve

Oprettet d. 07. august 2013 af Trine

Vi skal male stuen og vil gerne opnå den smukke lys- og farvevirkning, som man havde i de traditionelle limfarver. Har nu i et par måneder set på farvekort fra forskellige malerfirmaer, haft prøveopstrøg af forskellige farver mm., uden at synes, at noget af det er rigtig flot. Vi vi gerne ramme noget,der minder om de klassiske farver fx pompejirød, venetiansk rød, okkergul, grøn, varm grå el. Lign. Først og fremmest med fin lysrefleksion.
Spørgsmålet er, om vi kan bruge plastmaling overhovedet?? Det er som om farven virker død og "kridtet", når vi kommer opstrøg på væggen. Væggen er påsat et væv, der minder om hessiantapet, dvs., man kan se mønsteret. Kan det være derfor, farven ligesom forsvinder?
Hvad kan vi - med de eksisterende forhold: væv og p.t. plastmalet væg overhovedet gøre? Skal man ind til væggens bund, hvis man vil male med limfarve?
Hvis vi forsøge med limfarve, hvordan skal væggen så forbehandles? Vi er godt klar over, at en limfarvet væg ikke er så modstandsdygtig og at stænk, fugt, pletter mm. Hurtigt vil kunne ses.

Dette indlæg er blevet set 650 gange

RE: Limfarve

Besvaret d. 12. august 2013 af Christian os-2

jeg vil klart fraråde jer at bruge limfarve. da det altid vil være afsmittende. Men for at besvare jeg spørgsmål så skal i have jeres glas væv ned, da glasvæv altid bryder lyset og laver små skygger på væggen. og farver er jo trods alt lys der bliver tilbage kastet fra overfladen af. til selve underlaget vil jeg anbefale jer at få det filset, og der efter skal limfarve stryges på med en pensel. da det ikke vil give den effekt i søger hvis i ruller det på. mit bedste bud på en morderne maling type med limfarve look må blive linoile maling.

Var dette indlæg nyttigt?

image description

OPret GRATIS malerOPGAVE

- Og modtag op til 3 tilbud

Svar på spørgsmål

help

Bemærk! Dit IP nummer (54.225.39.142) registreres i vores database.

Vilkår for anvendelse