Feedback

RE: Forbandet terrasse !!

Oprettet d. 14. juni 2013 af Kuno Bonne, malerbasen.dk

Hej Johannes,

Ja.. det er træls :o)

Og umiddelbart endnu mere surt at der hverken findes en nem eller bæredygtig løsning.
Det handler jo om patina og ælde (eller naturens gang om man vil) og den er bare lidt svær at kæmpe i mod.

Alge og svampespore findes overalt, såvel inde som ude. Det er en meget vigtig del af det helt basale økosystem, og vækstbetingelserne øges blot i fugtige omgivelser - på lige fod med al andet liv på jorden.

Vi må nok bare acceptere livsbetingelserne her på jorden der jo både gælder dig og mig, og huse og biler og træ. osv
Alt ældes.

Man kan med megen besvær og omkostninger prøve at sætte sig imod (nogen får ansigtsløftninger og nye bryster - ofte også grimme... sorry.!) hvilket kan skubbe og tilsløre "problemet" en smule.. men til syvende og sidst må man gøre op med sig selv om det nu også er besværet værd. Det er jo lidt feje hold når det er et helt økosystem man kæmper imod.

Jeg selv er nået til den erkendelse at det ikke er besværet værd når det kommer til træterrasser. Situationen er nemlig den samme hvert år, og så grim syntes jeg egentligt heller ikke at naturens patina er. Jeg er stor tilhænger af vedligehold som sådan, men jeg tror bare jeg er blevet lidt bedre til at vælge min kampe med omhu :o)

Bedste hilsner
Kuno Bonne

Dette indlæg er blevet set 0 gange

image description

OPret GRATIS malerOPGAVE

- Og modtag op til 3 tilbud

Svar på spørgsmål

help

Bemærk! Dit IP nummer (54.156.47.142) registreres i vores database.

Vilkår for anvendelse