Feedback

Det brune slår stadig i gennem

Oprettet d. 07. maj 2012 af Birgit Nørgaard

Vi har købt et 35 år gammel sommerhus, hvor værelserne er lavet af grimt "cigarkassetræ" - ikke særlig kønt!!! Jeg har nu malet loft og vægge 4 gange, men den brune farve slår desværre stadig i gemmen.
Malingen, jeg har brugt, er vandbaseret, er en spærrer, og den er købt et sted, hvor der kun sælges til malermestre (men jeg havde en forbindelse, så derfor...).
Der siger de, at det måske er fordi, jeg har malet 2. gang (+ evt. 3. og/eller 4. gang), UDEN det har været gemmentørt, og det skal nok passe.
Mit spørgsmål er nu, om jeg kan forsøge mig med en oliebaseret maling ovenpå?

Dette indlæg er blevet set 1315 gange

RE: Det brune slår stadig i gennem

Besvaret d. 07. maj 2012 af JIMMI JENSEN

DROP OLIEMALINGEN GRUNDERN VIRKER NU OG GIV BLOT ET LAG MERE AF SAMME MALING.

Var dette indlæg nyttigt?

RE: Det brune slår stadig i gennem

Besvaret d. 08. maj 2012 af Erik Maler

Hej, Birgit Nørgård.

Den brune farve (der gå igennem) på dit sommerhus, kan være et Tjærestof, i gamle dage brygte man tjæreholdige tynde olier til at beskytte træværk, især på sommerhuse.

Det lyder sansynligt at malingen du har brugt ikke har været gennemtørt, om den er det nu er tvivlsomt, men det er betingelsen for at denne typpe maling kan virke spærrende, prøv evt. på sydsiden hvor huset flere gange nu er gennemvarmet af solen, at stryge en gang til med den maling du købte som spærrende, så kan du efter nogle timer se om der igen komme gennemslag.
Er det tilfældet skal du væbne dig med tolmodighed, og ellers kan du med held stryge slutbehandlingen på.
Held og lykke med opgaven, og en god sommer.

Mvh. Erik Maler

Var dette indlæg nyttigt?

EKSPERTSVAR

Erik Maler

5471, Søndersø

Har besvaret 26 spørgsmål

Endnu ingen kundevurderinger.

½-1 stjerne kommer fra besvarelser i malerspørgeforum.

image description

OPret GRATIS malerOPGAVE

- Og modtag op til 3 tilbud

Svar på spørgsmål

help

Bemærk! Dit IP nummer (54.224.202.184) registreres i vores database.

Vilkår for anvendelse