Feedback

Glasvæv/maling smuldrer

Oprettet d. 20. april 2012 af Jesper Frimer

Flere steder i min bolig er der opstået nogle mærkelige "pletter". De fleste er i stuen i hjørner ved loftet og ved det ene vindue. Der er tale om, at glasvæven sammen med malingen smuldrer/forsvinder, uden at der ligger smulder i vindueskarmen eller på gulvet. Det forsvinder nærmest bare. En tømrer og en maler, som kommer i huset, kan ikke gennemskue, hvad det er eller hvad det skyldes. Der er ingen synlige tegn på fugt eller skimmelsvamp - altså ingen mørke pletter, kun rå væg der hvor malingen og glasvæven er væk.

Kan I mon hjælpe mig med at finde ud af, hvad det er/hvad det skyldes?

Huset er fra 1976. Det er bygget i mursten og indvendige vægge er af lecablokke.

Dette indlæg er blevet set 1219 gange

RE: Glasvæv/maling smuldrer

Besvaret d. 20. april 2012 af Erik Maler

Hej Jesper Frimer.

Mystisk og meget underligt, (men) har boligen i en længere periode haft en forholdsvis høj luftfugtighed, og der er områder på dine vægflader som er mere kolde end andre, opstår her kondensfugt, i disse områder kan et lille insekt ( larve/bille) leve, og det den lever af er lim/klister, og for at få fat i det, gnaver den simpelthen alt i sig. Sølvsild kaldes denne lille tingest.

Det er den eneste ting jeg lige kan forbinde med dit problem. Held og lykke med opklaringen.

God Weekend Erik maler Søndersø

Var dette indlæg nyttigt?

EKSPERTSVAR

Erik Maler

5471, Søndersø

Har besvaret 26 spørgsmål

Endnu ingen kundevurderinger.

½-1 stjerne kommer fra besvarelser i malerspørgeforum.

image description

OPret GRATIS malerOPGAVE

- Og modtag op til 3 tilbud

Svar på spørgsmål

help

Bemærk! Dit IP nummer (54.224.202.184) registreres i vores database.

Vilkår for anvendelse