Feedback

Altan af trykimp. træ

Oprettet d. 14. januar 2012 af rikke thomsen

Hej
Har en gammel altan i trykimp. træ. Tror næppe den har fået noget at leve af i mange år. Træet virker meget udpint. Den skal naturligvis vaskes godt af, da den er helt grøn af alger. Kan jeg gøre det her i vintermdr, eller er det bedre at vente til foråret?. Tænker på at fuldmale den, men hvilke fordele/ulemper er der i det? Er det bedre med gori træbeskyttelse? Når den skal males, synes jeg det kan være svært at vurdere om træet er 100% tørt. Kan jeg få et par gode råd?

Dette indlæg er blevet set 217 gange

RE: Altan af trykimp. træ

Besvaret d. 14. januar 2012 af erik maler

Kære, altal.
Du skal naturligvis være godt tør inden du kan vedligeholdes, med hensyn til din grønne algebegroede overflade, kan man allerede nu påfører et bekæmpendesmiddel, det min erfaring
Hvad du skal vedligeholdes med, Ja der er mange muligheder, det vigtigste er at dit træ er 100% intakt, der kan være områder hvor du er svag, dvs. hvor træstrukturen er meget løs og nærmest trøsket, er det tilfældet kan du ikke redes.
Lad os nu tro, at du er næsten så god som ny. så er mit forslag Perfekt serien fra Beckers, Oljefärg.
Din ejer kan købe denne perfekte træbeskyttelsesmaling hos mig.

Håber du kan overleve og blive fin igen.

Med venlig hilsen
erik maler.

Var dette indlæg nyttigt?

Besvaret d. 14. januar 2012 af Søren jensen

h ej rikke vendt til foråret til at male treværk afvaskes med mikolin alge dræbende så sliber du træet og grunder det med grundings olie og maler det 2 gange med trædeskyttelse

Besvaret d. 14. januar 2012 af erik maler

Kare Altan ejer.

Jeg kan hjælpe med måling af fugt indhold i træet, og evt. praktisk vejledning fremover.
kontakt mig venligst, på mobil 40 57 02 56

Med venlig hilsen
erik maler

Besvaret d. 14. januar 2012 af Søren jensen

hej rikke vendt til foråret med male begynder du at male i ventermdr kan maling skalle af til næste år når der ha været forstvejr

Besvaret d. 14. januar 2012 af Malerfirmaet - Søren Jensen

hej rikke vendt med at male til foråret det er ikke vejr til at male uvd nu

EKSPERTSVAR

Malerfirmaet - Søren Jensen

3230, Græsted

Har besvaret 15 spørgsmål

Besvaret d. 14. januar 2012 af Malermester Erik Lund Christensen

En slut bemærkning, for at undgå en misforståelse

Jeg er naturligvis enig, altane træværk skal være tørt ( fugtindhold på mindre end 15%) dersom vi får en periode med frost
en længere periode, bliver luften meget tør og fugtigheden i fks. træ forsvinder, det er ikke nyt sådan er det
problemer er at alle vandfortyndbare produkter ikke tåler frost. herefter er det altanejerens eget valg, hvad man vil.
det er stadig muligt at måle fugtindholdet i omtalte træ, iøvrigt udlåner næsten alle farvehandlere fugtmåleren.

49 år i malerfaget, en del faglig erfaring, og fortsat mod på fremtiden. Held og lykke med løsning af maleropgaven.

Med venlig hilsen

Malermester
Erik Lund Christensen
erik maler søndersø.

image description

OPret GRATIS malerOPGAVE

- Og modtag op til 3 tilbud

Svar på spørgsmål

help

Bemærk! Dit IP nummer (38.107.179.220) registreres i vores database.

Vilkår for anvendelse