Feedback

Maling af kælder

Oprettet d. 01. november 2011 af Søren G.

Vi er i gang med at renovere vores kælder i et hus fra 1939. Vi har fjernet gamlet maling og skruk puds, og efterfølgende pudset væggen op på ny, med mørtelpuds. Inden længe skal vi hav malet væggen, men er noget i tvivl om hvad som er den rigtige løsning.
Vi vil gerne bevare væggen så difusionsåben som muligt, hvorfor malingen vi skal have påført også skal være difusionsåben.
Men hvad er det "rigtige" at burge i vores tilfælde?

Dette indlæg er blevet set 629 gange

RE: Maling af kælder

Besvaret d. 01. november 2011 af Søren jensen

hej søren i skal grunde væggene med forankringsgrunder og så kan i male med en murmaling som er difusionsåben

Var dette indlæg nyttigt?

Besvaret d. 01. november 2011 af Malerfirmaet - Søren Jensen

hej søren i skal grunde væggene med forankringsgrunder og så kan i male med en murmaling som er difusionsåben

EKSPERTSVAR

Malerfirmaet - Søren Jensen

3230, Græsted

Har besvaret 15 spørgsmål

Besvaret d. 01. november 2011 af Malerfirmaet Lene Andersson

Hej Søren
Af murmalinger vil jeg foreslå en silikat maling til indendørs brug, eller en cempexo. Begge er meget diffusionsåbne og hærder op i forbindelse med den pudsede overflade. Til begge hører special grundere.

Besvaret d. 02. november 2011 af Erik Maler

Hej Hej Søren.

Jeg kan tilslutte mig den besvarelse der handler om silikat og cempexo, jeg vil tilføje at det kan være en god ide at i som det første behandler alle overflader med et skimmelhindrende produkt, hvor produktanvendelses anvisning følget nøje.
Det er derfor meget vigtigt at der ikke i fremtiden kan trænge fugt ind igennem funderingen / husets grundfundering/ beton, og langs evt, vinduer og døråbninger i kælderen. Derfor skal alle små som store revner i fundamenter være garanteret tætte, husk på
at tynde og næsten usynlige revner opfanger og bevarer regnvand og opsivende grundvand, hvorimod brede revner naturligvis opsamler vand, men dette vil efter nogen tid udtørre.

Mange venlige hilsner
Erik Maler Søndersø

EKSPERTSVAR

Erik Maler

5471, Søndersø

Har besvaret 9 spørgsmål

Endnu ingen kundevurderinger.

½-1 stjerne kommer fra besvarelser i malerspørgeforum.

image description

OPret GRATIS malerOPGAVE

- Og modtag op til 3 tilbud

Svar på spørgsmål

help

Bemærk! Dit IP nummer (38.107.179.216) registreres i vores database.

Vilkår for anvendelse