Feedback

Maling af træstole - SKAL malingen fjernes?

Oprettet d. 11. januar 2011 af Julie H.W

Hej.
Jeg har 4 ikea stole som er blandet massiv birk og birketræsfiner, og de er sorte (akrylmaling,står der) Jeg kunne godt tænke mig at give dem en anden farve. Er det nødvendigt at få fjernet den sorte maling inden jeg maler med en ny farve, eller er det muligt at male over det gamle? Og hvis ikke hvordan får jeg nemmest fjernet originalmalingen?
På forhånd tak.
Mvh. Julie

Dette indlæg er blevet set 2127 gange

RE: Maling af træstole - SKAL malingen fjernes?

Besvaret d. 11. januar 2011 af Hillerød Malerfirma

Hej Julie.

Der finde flere måder at gøre det på.. men ud fra dit spørgsmål kan jeg ikke se om dine stole er intakt, eller om maling sidder løst.
hvis malingen er intakt med de dine stole.. så skal du let slibe dem med evt korn 120.. hvorefter du skal grunde dem, men grund og mellemmaling, dette er for at sikke en god vedhæftning for den maling du nu skal skal male med, men også for at sikke en lysbundfarve..

dette er en måde jeg vil gøre arbejde på, hvis maling altså er intakt med skolen...

Var dette indlæg nyttigt?

EKSPERTSVAR

Hillerød Malerfirma

3400, Hillerød

Har besvaret 2 spørgsmål

Endnu ingen kundevurderinger.

½-1 stjerne kommer fra besvarelser i malerspørgeforum.

RE: Maling af træstole - SKAL malingen fjernes?

Besvaret d. 11. januar 2011 af Malermester - Jens Aagren ApS

Hej Julie.
Hvis den eksisterende maling er fastsiddende og bæredygtig, er der ingen grund til at fjerne den, men som det er blevet sagt så matslib dem med fint sandpapir korn P120 - eller finere (P180, P240). Jeg gør ud fra at de tidigere er sprøjtemalet så der er vel ingen løbere eller andet der skal slibes væk.
Sørg for at vaske specielt stoleryg og andre steder hvor man typisk sætter hænderne grundigt med grundrens, og så ellers grundmale med en hæftegrunder eller mellemmaling, og mal færdig med en "hård" acrylemalje f.eks noget fra flüggers "high finish" serie, fås i glans 20, 50 og 90.
God fornøjelse.
Mvh. Jens

Var dette indlæg nyttigt?

EKSPERTSVAR

Malermester - Jens Aagren ApS

4800, Nykøbing F.

Har besvaret 3 spørgsmål

Endnu ingen kundevurderinger.

½-1 stjerne kommer fra besvarelser i malerspørgeforum.

image description

OPret GRATIS malerOPGAVE

- Og modtag op til 3 tilbud

Svar på spørgsmål

help

Bemærk! Dit IP nummer (184.73.7.143) registreres i vores database.

Vilkår for anvendelse